Thursday, October 1, 2009

...starting ep.2...

dan aku pon ikut la temujanji tu..skali stiap tahun..
tahun 2004 aku SPM n temujanji ngan hospital ngam2 kena time aku exam..
aku pon skip n xg buat temujanji baru..yelah, mate dah ok kan..heee
tapi ada effect..kepala slalu sakit..perhhh...
dengan mate yang ok tu aku amik SPM then sambung blaja kat sebuah IPTA..
aku abis study tahun 2008..pastu aku pon kerja..

pastu aku sakit..kepala asek sakit..mcm nak pecah je rase..
doktor nasihatkan aku behenti keje..better cari keje lain..
then aku pon behenti la keje n balik kampung..aku dok rumah jer..
pastuh masuk bulan pose..aku pon pose lah..hehehe
hujung2 bulan pose tuh aku rase lain macam je mate aku nih..
macam ade black spot..aku ckp kat mak aku n mak aku just ckp 'xdok gapo nyo'..

lame2 makin xsdap rase..ati aku mula bermain drum..tido malam xlena..siang je lena..haha
lepas raye aku cakap lagi kat mak aku n mak aku suruh g follow up kat hospital..
aku pon pegi la hospital..11/10/2008..kalo xsilap la..
aku pegi kat klinik mata n dia ckp rekod aku dah dibuang sbb dia hanye simpan dalam mase 2 tahun je..
pastu aku disuruh pegi kat klinik kesihatan bandar KB..
lepas check doc kat situ tulis surat..aku pon pegi la balik kat klinik mate..
naseb baik hari tu xde org sangat sbb bukan hari klinik..lps doc check dia refer ngang pakar..

'eh..retina awk lokoh dohni'..itula kate2 doc tu..
aku yg xtau pape wat dono jela..
pastu pakar datang n dia tanye 'awk makan dah ari ni?'
aku jawab 'dok lagi tu...bakpo?
dia pon ckp..'awk keno operate ni'
aku still blurr..aku ckp ' ooo..bile nye?'
'hari ni slalu la' jawab doc tu..

aku yang tekejut unta tu terus call mak..
mak pon tekejut..lepas setel2 dokumen doc suruh aku masuk wad..
lps register wad aku naik ke wad..wad melati tingkat 5..
siap smua checkin aku pon g lepak kat katil..time tu dalam pkol 12.20 kot..
aku lepak sambil tunggu mak n ayah aku sampai..

dekat pkol 1 parents aku sampai..
pastu nurse pon dtg bawak seketul ubat srh aku makan..
dia suruh besiap2..dia bagi baju utk pembedahan..
siap solat zohor aku pon bertukar la..pakai baju yang dia bagi tu..

aku pon ditolak ke dewan bedah..dewan bedah intan..
aku baring ats katil je..nurse tolak aku lalu tempat org ramai..
aku pejam je mate..hahaha..ala2 koma..

masuk je dewan bedah aku kena tunggu turn plak..
stengah jam gak la nak sampai turn tu..huhu..sejuk bangatt...

erkk..panjang nyee aku dah taip..haha..sambung nanti la plak..
aku nak crita panjang lagi ni..pengalaman dalam dewan bedah..
ok..
adioss...
hehehehe

0 comments: