Wednesday, September 16, 2009

Amad vs Puase (updated)

amad..bagun sahur!! jerit aku utk bangunkan amad..tapi budak ni wat dek jew,,panas rase ati nih..lps puas aku kejut dia xnak bgn aku tepakse la angkat dia..tiap2 hari mcm tu..tiap2 pagi aku kena kendong dia utk bgn sahur..sampai kat dapur dia g landing ats kusi plak..sambung tido..adehh...

aku tepakse angkat dia bwk g basuh muke..siap basuh muke dia boleh selamba je g landing balik ats kusi.sambung lagi tido..pastu mak aku ckp xyah kejut la biar mak suapkan dia..mak aku amik nasik n lauk kegemaran budak itam nih iaitu telur dadar digoreng ngn minyk yg btol2 panas n byk (amad ajar). kalo x telor tu xkembang n budak nih xkan mkn punye..mok kejutkan amad n suap nasik..dia kunyah sambil mate pejam..adehh..skill nih blom berlaku lagi dlm keluarge aku..amad je yang ade skill nih..ade skali tu dia tido lepas mak siap suap nasik..aku kejut dia minum air then dia bgn n continue kunyah nasik dlm mulut..tekejut aku..boleh budak nih tido sambil makan..hehe..minuman kegemaran dia plak ais kosong..haha..ape daa amad..

disini aku lampirkan antara posing2 maut si amad nih :
cara amad sahur..haha..lauk kegemaran kat depan mate tu..
'telur dadar'

naseb baek xtido dlm pinggan tu jek..haha.

amacam??ok x skill adek gua??hahahaha...


setel bab sahur..bab buke plak..dia balik skolah dlm pkol 4-5 gtu sbb abis skolah dia duk nursery dpn skolah..sampai umah dia kompem akan dok dpn tv n tgk katun..pastu tiap2 hari tanye 'abe jak..brapo minit lagi nok bbuko?'..hehe..ape daa..yang megiknye sampai je dkt pkol 7 dia musti tido..tiap2 hari..jenuh la kitorang kejutkan dia bgn bebuke..igtkan sahur je kena kejut..adehh..ape la amad nih..time bebuke dia xsuke makan kurma..sampai nangis2 xnak makan..dia suka ais kosong dia tu je..hari tu kitorg tgh gurau duk ejek iklan bio-ora tu..tibe2 amad pon ckp 'alhamdulliah syukur sbb keluarga amad dpt bebuke ngn telor dadar'...hahahaha..

ade satu hari tu plak budak amad nih balik skolah tgh hari..dia kuat main kat skolah n letih..tekak kering mahukan air..'gerey amad nok minum air nih'..tu la kate2 dia..pastu dia ckp lagi 'mok..bakpo la ado buley poso nih??kalu xdok key senang'..'bakpo poso sapa pkol 7 lebih??bakpo xwak sapa pukul 2 jah..letih amad tau x'..itu la antara rungutan si amad nih..hehe..

amad baru umur 7 tahun n blom tinggal pose..kakak dia yg drjah 4 tu pon xtinggal gak sbb malu kalo tinggal..kalo amad xpose kompem kakak dia tu xpose sama..hihi..bagus tol amad..xpenah sangka dia boleh pose penuh lagi sampai ari nih..

go amad go..hehehe..sekian

4 comments:

indah-chan said...

satu lagi..

bakpo la xwak poso ni buleh minum air. minum aiiirr jah.. adeiii..

tu la rungutan amad mse awl2 pose dulu.. kih kih kih

ae.is.dreaming said...

bui upoh bungo api jah ... terus bangun slaluh .... hahahaha

MatekuMerah said...

amad xmain bungo apii..main al-bedill..haha..ilir key tuh..

Anonymous said...

amad mmg sgt tomeyyyyyyyy