Friday, September 11, 2009

starting...

test test 1 2 3..

today is Friday 21st Ramadhan 1430h = september 11 2009..
i've created this blog coz dah lame sangat dah xberkarya since SPM..hahaha..dah dekat 5 tahun dah. amik MUET dulu berkarya gak tapi tulis tah pape..sebab tu la dapat bankrup je..muahaha..adehh asek gelak je aku nih..

aku xde keje sejak dari bulan 7 lagi..kepaleku agak kusut sebab duet dah abes. mcm mane nak raye ni??huhu..tahun lepas pon aku brenti keje sblom pose gak..ape tak kena la ngan aku nih..asek tuka keje jew..aku bukan suke2 nak berenti keje pon..aku kena naye..waaaaaaaaaaaa..kenape la ade gak manusia macam itoo atas muka bumi ni..tapi xpe..aku redha je..kene truskan idop gak..

adehh..tah pape je aku nih merepek..haaaaa...aku ade cite menarik nak dikongsi especially kepada doktor2 mate..aku mengidap penyakit retinal detachment sejak aku umo 14 tahun..tu pon lepas dapat detect sbb aku jatuh dari pokok manggish dan mateku bengkak sampai xboleh nak buka..lepas bengkak ilang mate kananku blurr..xnampak pape..kelabu asap..pastu g klinik biase then di transfer ke hospital besar kota bharu (hospital raja perempuan zainab II). kes aku diambil oleh sorang doc perempuan yang agak lawa namenye doktor mariani kalo xsilap aku..

check punye check, doc sampai kena refer buku sbb penyakit aku ni agak aneh n jarang ditemui..dah jadi special kes lak..hehe..lepas jumpe penyakit tu, semua doc kat jabatan oftalmologi HKB g tengok mateku n start dari situ la aku jadi bahan experimen n bahan rujukan(aku dah penah jadi soalan final exam untuk student USM) . doc cakap penyakit aku ni dah lame, cume baru je dpt detect disebabkan aku jatuh pokok manggis tu..kedua2 bela mate aku berpenyakit rupenye..dr skolah aku dah ckp kat mak aku mateku ni kurang nampak tapi xdihiraukan oleh parent aku sbb aku nih sorg budak nakal n dia assume time tu aku begurau sbb nak pakai spek..best ke pakai spek??hehe..lepas aku di check aku dibawa ke bilik sorg doc india bernama dr. A.Puneet kalo xsilap la..aku igt sgt name doc ni coz lepas dia check aku, lekat corak bekas kuku2nya di kelopak mateku..kasar sungguh doc tu..ih ih ih..

lepas tu aku dibawa ke sebuah bilik dimana mateku dilaser..mak aku dah terlena di kerusi sbb lame sgt doc nak diagnose penyakit aku tu..setelah mate kananku dilaser tiba la giliran mate kiri plak..time tu senak sangat2 rase mate ni..hanye org yg penah dilaser je tahu..doc hanya ckp kalo saket nagitau ye..time rase saket tu aku ckp la kat doc tu pastu dia turunkan power laser tu..ok kejap then dia naikkan plak..adehh..saket2...setelah setel aku balik umah n mate kananku dah agak ok..setelah beberapa hari aku ulang alik ke hospital untuk proses melaser maka setel la smue kate doc..mate aku pon dah ok..lepas tu appointment aku skali stiap tahun utk tgk kalo2 ade perubahan..

aku pon idop la dengan mate yang telah di repair itu sampai la tahun 2008 mateku pon....

dah panjang sgt dah..cukop la dulu sbg permulaan..heeee

to be continued...

1 comments:

indah-chan said...

ewah.. btol2. yg best mase jatuh pokok tu, darah bercucuran weii.. tpi aku and my parents xyah buat pape sbb cik lisa (anak tuan rumah sebelah pokok manggis tu) da jaga mr.matakumerah bagai menatang .. minyak yg penuh.. hehe.. (ayat tu jgn baca skerat, nnt maksudnya berubah) hahaha