Tuesday, November 17, 2009

aku eksidEn..

tanggal 16/11/2009 aku eksiden buat kali ke-3..
tah mcm mane aku tibe2 blackout time bawak moto..
sedar2 aku dah dekat nak langgar kete yg behenti kat trafic light..
aku brek n aku tegolek sorang2 kat situ..aku bgn n wat selamba..
aku luka d siku, tseliuh jari telunjuk kiri, luka d dada n lebam d lengan kanan..
moto agak truk n aku call member utk tunda moto ke wshop yg berdekatan..
agaknye jalan tu 'hounted' kot sbb tu 2nd time aku eksiden kat situ..

1st time aku eksiden kat situ merupakan 2nd time aku eksiden dlm idop aku..
dimana aku xsedarkan diri lps eksiden tu..naseb baik ade member yg bawak g hospital..
aku dpt 6 jahitan kat kepala n 2 kat lengan kiri..
aku duk dlm wad utk 1mlm sbb aku eksiden tu pon malam..
adekku anis yang tunggu aku kat dlm wad..aku tahu aku eksiden pon lps aku sedar pagi tu..
ramai giler member aku dtg mlawat tapi aku xhengat pape pon..
petang tu aku dpt balik umah n member2 aku xputus2 dtg rumah..
sampai rumah aku tido je..tu pon mak aku yg ckp sbb aku mmg xdpt nak recall pape..
mak aku ckp dio goreng bihun 3 bungkus utk member2 aku yg dtg..licin..haha
ramai giler la..dkt 20 org..
time tu aku tgh final exam for final semester aku kat poli..
alhamdulillah aku dpt 4flat for paper yg aku amik lps eksiden tu..
padahal time tu aku mmg xleh nak study pape pon..just dpt recall yg aku study dulu..

1st time aku eksiden time aku form 5..
otw balik dr Gunong lepas hantar member aku balik umh dr klas tambahan..
aku eksiden lps aku amik slekoh n ade kete yg brek bodo..
aku tpaksa brek n elak dr langgar kete tu..
aku tgolek kat sebelah kete tu n org dlm kete tu boleh jenguk bodo je..
aku bgn sendiri n angkat moto balik umah..
sampai umah aku ketuk pintu xde org bukak..adikku amni tido xhengat dunia..
dua2 belah lenganku luka teruk..kat betis plak luka dalam giler mcm tercucuk benda tajam..
pastu aku dibawa g klinik oleh mak n ayh..stat dr situ aku dah jadik malas g skolah..
seingat aku mmg byk hari yang aku xg skolah..dlm sminggu tu aku pegi 2 @ 3 hari je..
environment skolah tu mmg x menarik perhatian aku utk pegi skolah..
aku blajar sendiri kat umah je..
alhamdulillah result SPM aku lagi baik dari member2 yang g skolah..hahaha..

tu je pengalaman aku eksiden..

sekian..

2 comments:

blueberry said...

baru lepas operate mata..xcident pulak..dugaan..

MatekuMerah said...

tu la..nak wat mcm mane..semua dah tertulis...