Friday, November 13, 2009

kenapa??

kenapa setiap kali aku cakap pape mesti xbtol..serba xkena??
kenapa pendapat aku slalu dipertikai @ disalah tafsir??
kenapa semua yang xelok aku yang dipersalahkan??
kenapa mesti tolong orang yang xmintak tolong??
kenapa nak kena terhegeh2 tawarkan pertolongan kpd org yang xmintak tolong?
kenapa nak tolong org yang selalu susahkan kite?
kenapa nak tolong orang yang pijak kepala kita??
kenapa nak penuhi setiap permintaan orang yang xhargai kite?
kenapa sanggup marah aku sebab budak2 tu pijak kepala DIA??
kenapa aku tanye 'kenapa kita yang kena tolong?' jawapannye 'kalau xnak tolong xpyh!' ??
kenapa aku yang kena marah sebab dia xpuas ati ngn budak yang dia sanjung2?
kenapa dia yang buat janji aku yang kena deal?
kenapa slalu lebihkan budak2 tu??
kenapa aku slalu je kena mcm ni??
kenapa x orang lain yang kena??
kenapa aku kena lalui semua ni??
kenapa aku??
kenapa???!!!

adakah kerana aku ni nakal n slalu bawak masalah mase kecik2 dulu??
atau aku yang benar2 salah??
ataupun aku ni memang xpenah betul??
aku mahu keluar!!
ya Allah tolong la aku...aku betul2 perlukan pertolonganmu..aminnnn

argghhhhh!!!

tensen btol!!

2 comments:

indah-chan said...

kenapa kne tanye kenapa?

kenapa tak positifkan saje, moga semua itu ada hikmah yang terbaik, Allah sediakan untuk mu..

ingatlah.. Allah sediakan pelangi SELEPAS hujan.. hujan yang memusnahkan jugak bawak rezeki diakhirnya..

insyaALLAH, ni cara Allah untuk TEST mg the way of live, ur patience and ur ability to obey..

pray for love not for destruction..
sesungguhnya, Allah suka orang yang berdoa kepadaNya. :)

be strong, like you always do.

MatekuMerah said...

im trying...